Zásady krizové komunikace s médii v municipální a veřejné sféře
kurz jak komunikovat v případě zvýšeného zájmu médií v důsledku kauzální události
Popis:
Často se stává, že v důsledku neobratného vyjádření do médií se z malého problému stane velká kauza, která může dočasně či trvale poškodit dobrou pověst instituce. Ve většině případů je právě nevhodná interpretace tím hlavním nebezpečím eskalace problému. Proto jsme pro vás připravili praktický kurz krizové komunikace, na kterém se naučíte poskytovat pouze ty informace a takovou formou, aby se zabránilo diskreditaci vaší instituce.
Kurz je zaměřený na získání praktické kompetence správné komunikace s médii, pro pracovníky ve veřejném sektoru, v případě zvýšeného zájmu médií v důsledku kauzální události. Kurz mimo jiné poodhalí nekalé praktiky bulvárních médií a poskytne postupy verbální sebeobrany. Absolvent kurzu je schopen krizovou situaci zvládnout a zabránit tak eskalaci vzniklé krize.
Motto: Krizi se nedá zabránit, dá se však připravit na její zvládnutí.
Klíčová slova:
Zásady asertivity, antistresové techniky, příprava strategie komunikace, zvládání verbálních útoků, hlas – nástroj vítězů, neverbální komunikace výslovnost, umění naslouchat a klást otázky, etika, prožitek, logika komunikace, artikulace, výhra prohrou.
PRO KOHO
- Vedoucí odborů
- Tiskové mluvčí
- Recepční
- Policisty a vojáky
- Politiky
CÍL
- Zvládání krizových a konfliktních situací.
- Příprava strategie zvládnutí očekávané konfliktní situace.
- Osvojení si zásad a technik přípravy na neočekávané konfliktní situace.
- Zvládání postupů při napadením verbálním útokem.
- Zlepšení schopnosti přesvědčivé komunikace s druhými.
- Umění zvládat námitky a správně argumentovat.
CO SE ÚČASTNÍCI NAUČÍ
- Odhalit a definovat podstatu konfliktu či krize.
- Jak obstát v krizové a konfliktní situaci.
- Jak převzít iniciativu v krizové situaci.
- Jak si zachovat nadhled a potlačit emoce.
- Jak vést proaktivní dialog.
- Jak účinně bránit pověst instituce.
- Řízený dialog s médii.
- Jak využívat sociální média v krizové situaci.
- Zvládání námitek a rozvoj argumentačních dovedností.
- Komunikační dovednosti - naslouchání, kladení otázek, základy asertivity.
OBSAH
- Definice možných rizik vzniku krizí a konfliktních situací.
- Předcházení krizovým situacím.
- Zásady krizové komunikace.
- Plánování krizové strategie s variantami použití.
- Audit systémů krizové komunikace – podnik, organizace.
- Scénáře krizové komunikace.
- Sestavení krizového komunikačního plánu.
- Kompetentní krizový komunikační tým - podnik, organizace.
- Tvorba „Krizového manuálu“.
- Využití internetu a soc. sítí ke zvládání krizové situace.
- Zpětná analýza zvládnutí krize, či konfliktní situace.
- Příprava na další krizovou situaci.
Rozsah kurzu: 4 hodiny (2 bloky po 2 hod.)
Cena kurzu: 2 500,-Kč / os.
Maximální počet účastníků: 8 lidí!